В тази статия ще обсъдим защо е спешно да преминете към второ поколение интелигентен тахограф, ако все още не сте.
В международния транспорт преминаването към интелигентен тахограф от второ поколение не е просто инструмент за подобряване на вашите операции, то е неизбежно регулаторно изискване.
Пренебрегването на тази актуализация, наложена от Европейския съюз, може да доведе до сериозни санкции, включително глоби до 30 000 евро и дори възможни присъди като затвор, ако шофирате във Франция с неодобрен тахограф.
В Испания можете да бъдете глобен до 2001 евро, а в Италия можете да бъдете глобен между 866 евро и 3464 евро, а глобата в България е 1500 лв. И това важи за всички страни в Европейския съюз.
Повече информация за възможните санкции може да откриете в нашия БЛОГ.
Конкретно у нас, където над 20 000 автомобила трябва да преминат през смяната на устройството, реалността е, че това все още не се е случило.
Поради тази причина искаме да ви дадем основните причини да направите тази важна промяна възможно най-скоро.
Липса на достатъчно тахографи на склад
Притесненията относно наличността на склад са разбираеми предвид мащаба на необходимата промяна и броя на превозните средства, които се нуждаят от актуализиране.
Сервизните мрежи DTCO + и VDO: Smart on Road разполагат с достатъчно наличности за смяна на устройствата към този момент.
НО, планирането предварително и запазването на часове за смяна може да предотврати проблеми с наличността на свободни часове и техници в края на годината и да гарантира вашите услуги. Свързването с нашите сервизи ще ви позволи да осигурите необходимите устройства, от които се нуждае вашият автопарк, без никакви притеснения.
Няма да има отлагане на сроковете за внедряване на новия тахограф
Често срещано извинение за забавяне на промяната е убеждението, че Брюксел може да наложи мораториум, удължавайки сроковете за внедряване на тахографите от второ поколение.
Тази надежда се основава на предположението, че Европейският съюз ще облекчи сроковете поради ниския процент на актуализиране до момента.
Европейските власти обаче вече дадоха да се разбере, че няма да има промяна на установените срокове.
Пренебрегването на тази реалност може да доведе до тежки санкции и спиране на превозните средства, което ще се отрази негативно на дейността и рентабилността на компаниите.
Липса на време за преминаване към новото второ поколение тахограф
В международния транспорт компаниите често са потопени в ежедневните си операции и смятат смяната на тахографа за задача, която може да бъде отложена. Изчакването до последната минута обаче може да доведе до претоварване на сервизите и престоят на вашите превозни средства може да се удължи.
Отлагането на актуализацията само ще влоши проблема, тъй като сервизите могат да бъдат претоварени колкото повече наближава крайният срок.
Действайки сега, се гарантира наличност и се избягват прекъсвания на работата.
Предварителното планиране на промяната ще позволи на фирмите да интегрират тази актуализация в своя оперативен график, без това да повлияе на ежедневните им операции.
Допълнителни разходи за надграждане до второ поколение тахограф
Разходите за надграждане до новия тахограф са друга важна грижа. Много транспортни компании се страхуват от финансовото въздействие на масивните подобрения на превозните средства.
Това е основателна загриженост, но не забравяйте, че разходите за неспазване могат да бъдат много по-високи.
Както вече споменахме, шофирането във Франция с неодобрен тахограф може да означава разходи от 30 000 евро.
Свържете се с нас ТУК, за да получите повече информация относно промяната и да осигурите наличността на необходимите устройства на датите, които най-добре отговарят на вашите маршрути.
Припомняваме ви отново и датите:
• 31 декември 2024 г.: Всички превозни средства над 3,5 тона, използвани за международен транспорт, трябва да бъдат оборудвани с второ поколение интелигентен тахограф;
• 21 август 2025 г.: Превозните средства с интелигентни тахографи от първо поколение, използвани за международен транспорт, трябва да преминат към второ поколение;
• 1 юли 2026 г.: Всички превозни средства с общо тегло между 2,5 и 3,5 тона, използвани за международен транспорт, трябва да бъдат оборудвани с тахограф от второ поколение.
Предимства на второто поколение интелигентен тахограф:
1. Запис на позицията на превозното средство в началото и в края на деня и на всеки три часа ефективно шофиране;
2. Дистанционно откриване на възможни нарушения чрез DSRC технология;
3. Интегриране на интерфейс, който би улеснил обмена на тахографски данни с други устройства;
4. Автоматично регистриране на граничните пунктове, с цел подобряване на контрола на каботаж и движението на шофьорите, чрез GNSS модул (глобална навигационна сателитна система).