Съдът на ЕС уважи частично искането на държавите и отмени една от разпоредбите от Пакет “Мобилност” – задължението за връщане на камионите, дори да са празни, в страната по регистрация на всеки осем седмици. Това изискване, според редица превозвачи, бе най-големия финансов натиск върху транспортния бизнес.
Повече информация за съдебното решение:
През 2020 г. държавите пуснаха обжалване на шест главни точки от Пакет “Мобилност”:
- Удължаване на срока за преоборудване с ново поколение тахографи;
- Задължението превозните средства да се връщат в базата в държавата, където е регистриран превозвачът, на всеки осем седмици;
- Забраната водачите да ползват редовната си 4-седмична почивка или компенсационната 5-седмична почивка в превозното средство;
- Задължението на превозвачите да организират работата на водачите така, че да имат възможност за връщане в работно време на всеки три или четири седмици до базата, за да започнат или прекарат седмична почивка там;
- Срока на изчакване при извършването на каботаж;
- Определянето на водачите като “командировани работници” при извършването на каботаж от една до друга държава от ЕС, когато нито една от тях не е мястото на регистрация на превозвача.
От решението, което подробно може да прочетете тук, стана ясно, че тези искания НЕ СА одобрени и няма да има промени по “Пакет Мобилност” изключвайки отмяната на задължението камионите да се връщат в държавата на регистрация на всеки 8 седмици.
Запазете час в един от повече от 30-те ни сервиза на територията на България. Използвайте нашия уебсайт, за да намерите бързо надежден сервиз близо до вас.